„Pasaulis yra knyga ir tie, kurie nekeliauja, skaito tik pirmą puslapį“

Trečiadienis 11 Liepa 2018

Šventasis Augustinas yra pasakęs: „Pasaulis yra knyga ir tie, kurie nekeliauja, skaito tik pirmą puslapį“.

Šį birželį aš gavau neįkainojamą dovaną –4 dienų kelionę į Latviją ir Estiją. Šią kelionę padovanojo „Gelbėkit vaikus“ organizacija, kartu su žmonėmis, kurie aukojo „Benu“ vaistinėse. Taigi, savo pasaulio knygoje aš jau atverčiau daugiau lapų ir pamačiau bei patyriau daug naujų dalykų. Keliavome kartu su vaikais iš kitų vaikų dienos centrų, mane lydėjo mano Paparčių vaikų dienos centro vadovė Lina Drėgvienė.

Pirmą dieną labai anksti išvykome iš Lietuvos, keliavome į Rygą. Rygoje: apžiūrėjome 800 metų senumo Senamiestį, įžymią Šv. Petro bažnyčią, Laisvės paminklą. Daug įspūdžių paliko apsilankymas Zoologijos sode, o ypač liūtas. Prie jo narvo turbūt praleidau daugiausiai laiko.

Po nakvynės viešbutyje ir sočių pusryčių išvykome į Estiją, ten lankėmės Saremos saloje, pamatėme Pangos skardį, meteoritinės kilmės ežerą. Keliaujant stebino ir žavėjo ne tik neįprasta gamta, kadagiai, bet ir vėjo malūnai. Apsilankėme salos pagrindinį miestą Kuresarę, garsėjantį viduramžius menančia pilimi. Kadangi mūsų keliavo vien mergaitės, tai gidas mus vadino princesėmis ir pakvietė įsivaizduoti save pilies menėse. Pilyje sužinojome daug apie salos istoriją ir gamtą. Vakare nuvykome į Taliną, kur laukė viešbutis ir vakarienė. Trečioji diena buvo pati įspūdingiausia. Ryte apsilankėme gausią ekspoziciją turinčiame Talino laivų muziejuje, vėliau pasivaikščiojome Talino senamiestyje, kuriame išvydome Tompėjos pilį, Šv. Marijos Katedrą, miesto rotušę.

Po pietų vykome į Tartu miestą, ten aplankėme universitetą, Senamiestį. Savo kelionės ketvirtą dieną pradėjome milžiniško dydžio mokslo centre AHHAA . Tai išskirtinė vieta, tokio centro nėra nei Lietuvoje, nei Latvijoje. Jame labai daug interaktyvių eksponatų. Prie įėjimo į centrą jau pasitinka pirmieji eksponatai - kranas be vamzdžio, iš kurio kažkaip stebuklingai teka vanduo bei elektromobilis, kurį galima pabandyti pakelti sverto pagalba. Mane labiausiai viliojo 8 metrų aukštyje įrengtas dviratis ant lyno, kurio išbandyti taip ir neišdrįsau, tačiau kitos mergaitės važiavo ir nenukrito. Patiko atrakcijos vandens salėje. O dar patiko tai, kad visus eksponatus galima liesti rankomis. Šiame centre turbūt būtų galima praliesti visą dieną, siekiant viską išbandyti. Mes tiek laiko neturėjome, po pietų išvykome atgal į Lietuvą.

Pradžioje atrodžiusi sunki kelionė prabėgo akimirksniu. Susiradau daug draugų, pamačiau daug naujų vietų. Esu dėkinga „Gelbėkit vaikus“ organizacijai ir „Benu“ vaistinės pirkėjams, kad mano pasaulis prasiplėtė.